عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 15 / 4 / 1393
بازدید : 1310
نویسنده : خورشید

آلوده‌ترین وسیله میکروبی همیشه همراهتان

بیش از ۸۰ درصد باکتری‌های شایع که تشکیل دهنده به اصطلاح اثر انگشت باکتریایی ما است، روی صفحه تلفن همراه منتقل می شود.
آلوده‌ترین وسیله میکروبی همیشه همراهتان
دانشمندان در آمریکا می گویند که تلفن های هوشمند امروزی حامل مجموعه میکروب های صاحبانشان هستند. براساس مطالعات، بیش از ۸۰ درصد باکتری های شایع که تشکیل دهنده به اصطلاح اثر انگشت باکتریایی ماست روی صفحه تلفن منتقل می شود. براساس مطالعات، کاربران تلفن همراه به طور متوسط روزانه ۱۵۰ بار تلفنشان را لمس می کنند و به گفته آنها از این مساله در آینده می توان برای تشخیص باکتری هایی که فرد در معرض آنهاست استفاده کرد.
 
به گزارش بهارنیوز ، دانشمندان متوجه شدند که میان مجموعه میکروارگانیسم های طبیعی موجود در بدن و صفحه تلفن همپوشانی وجود دارد. زیست شناسان در دانشگاه اورگان دی ان اِی میکروب های کشف شده در انگشت اشاره و شست ۱۷ نفر را تحلیل کردند و آنها همچنین میکروارگانیسم های صفحه تلفن این افراد را نمونه برداری کردند.
 
آنها در مجموع هفت هزار نوع باکتری در ۵۱ نمونه پیدا شد که به طور متوسط ۲۲ درصد خانواده های باکتریایی انگشتان و تلفن همپوشانی دارد و حدود ۸۲ درصد شایع ترین باکتری های موجود در انگشتان دست همچنین روی تلفن آنها پیدا شد. این شامل سه خانواده باکتری است که به طور معمول روی پوست یا در دهان وجود دارد و این ارتباط میان زنان و تلفن هایشان قوی تر بود.
 
بدن ما زیستگاه هزاران میلیارد میکرو ارگانیسم مختلف است. باکتری ها به طور طبیعی روی پوست و در دهان زندگی می کنند. محققان تصور نمی کنند تلفن های همراه خطر عفونت را بیش از سایر وسایل شخصی افزایش می دهند. اما به گفته آنها تلفن های ما ممکن است روزی برای مطالعه اینکه مردم به خصوص کارمندان بخش های بهداشتی در معرض باکتری خاص هستند یا نه به کار گرفته شود. باکتری ها هرچند گاه زیانبار اما در بسیاری موارد مفید و لازمند. مثلا باکتری های معده که در هضم غذا و ساختن مغذی ها و ویتامین های اساسی بدن نقش دارند.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با سلام امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در فان کلوب آذرخش سپری کنید ومطالب دلخواهتان را بیابید وبا نظراتتان من را در بهتر شدن فان کلوب یاری رسانید

برای بهتر شدن اذرخش چه باید کرد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فان کلوب آذرخش و آدرس azarakhsh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1691
بازدید دیروز : 1424
بازدید هفته : 7430
بازدید ماه : 7294
بازدید کل : 297495
تعداد مطالب : 610
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا

RSS

Powered By
loxblog.Com